torsdag 29. april 2010

Blogg som refleksjonsverktøy?

Ja, da har jeg nett på pc'en ivertfall i en liten stund.. Så da er det bare å gjøre leksa : ) Som handler om mine meninger om "blogg som refleksjonsverktøy"

Så, hva syns jeg da?

Jeg mener at å bruke blogg til å reflektere over ting kan være bra for mange, men dumt for noen. Det er jo supert å gjøre leksa på dataen... Du skriver og publiserer - vips! Ferdig! I tillegg kan de andre i klassen, samt læreren kommentere, reflektere & diskutere om det DU skriver! Og det er vel mer morsomt enn å skrive noe som ble kjempe bra i boka di, som kun læreren kan se!?

Men så har du jo de som IKKE vil at andre skal se det du skriver. Ingen, forutenom læreren... Det kan være noen som syns det er helt idiotisk og måtte ha noe ute på nettet for å gjøre leksa, slik at alle ser det.

Så min mening er at blogg som refleksjonsverktøy er bra, så lenge man varierer på å bruke pc og bok. Itillegg blir det vel ikke noe pen skrift av å skrive på data? Hva syns DU?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om meg

Hei, jeg er ei jente på 15, som bor på en trivelig plass omgitt av en vakker natur og supre venner :) Jeg trives her jeg bor sammen med familien og dyrene mine :)