fredag 4. september 2009

Gøy på landet...


Denne uken har vi fått i lekse å skrive om en hobby eller en interesse. Først ante jeg ikke hva jeg skulle skrive om, men jeg bestemte meg til slutt for å skrive om dyr.

Jeg er interessert i de fleste dyr, det er nok fordi vi har hatt alt ifra en liten hare til ni hester.
Først må jeg fortelle at jeg bor på gård, noe jeg trives veldig med!

Hester, hunder og katter er favorittene, akkurat nå har vi en hund som heter Tim (bordercollie). Han er snill som dagen er lang og elsker å leke, han er akkurat blitt ett år :) Den eneste ulempen med han er at han bjeffer til ALT.

Lillepus og Tommy er kattene, den ene er helt svart og den andre svart og hvit, og søte som bare det :)
Da jeg var lita hadde vi mange hester, men til slutt solgte vi alle sammen. Da jeg var 8 år fikk jeg og Johanna (min søster) vår egen hest, Tassen (blanding av fjording og schetlandsponny). Jeg var så glad i han, han var snill, søt og lydig. Eller, lydig og lydig..

Han var nok ikke så lydig, derfor måtte vi selge han. Det var trist, men det var det eneste som var tenkelig. Vi hadde prøvd alt, uten å lykkes. Vi hadde han i fem år, fra jeg var åtte til jeg var tretten. Så vi solgte ham i sommerferien i fjor.

Vi har også kyr og sauer, og har hatt griser og høner før.

Jeg kunne skrevet bok om dyrene våre og hvordan de var, men nå må jeg nok stoppe. Nå vet du ivertfall at jeg liker dyr og hvorfor. Takk for at du orket å lese dette, skriv gjerne en kommentar :)

2 kommentarer:

  1. Det er alltid artig å høre dyrehistoriene fra Lia! Fint bilde av Tim. Og veldig bra overskrift på blogginnlegget!

    SvarSlett

Om meg

Hei, jeg er ei jente på 15, som bor på en trivelig plass omgitt av en vakker natur og supre venner :) Jeg trives her jeg bor sammen med familien og dyrene mine :)